Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους που έχουν εκτεθεί σε τραυματικά γεγονότα

Συνεχίζοντας την συζήτηση από προηγούμενο άρθρο για τις αντιδράσεις των παιδιών στο τραύμα και την απώλεια, θα δούμε κάποιες πληροφορίες για το πώς οι γονείς και οι φροντιστές των παιδιών που έχουν εκτεθεί έμμεσα ή άμεσα στο τραύμα, μπορούν να βοηθήσουν και να ενισχύσουν τα παιδιά τους στην διαχείριση και επεξεργασία του γεγονότος και των επιδράσεων που έχουν αυτά στη ζωή τους.

Ως τραυματικά ή ψυχοεπιδραστικά γεγονότα για ένα παιδί (και έναν ενήλικα φυσικά) νοούνται γεγονότα και εμπειρίες ζωής όπως ένα διαζύγιο, η απώλεια ενός προσώπου της οικογένειας ή ενός φιλικού προσώπου, η έμμεση έκθεση σε τραυματικά γεγονότα μέσα από την τηλεόραση, τα social media ή τις συζητήσεις των ενηλίκων, η απώλεια ενός κατοικίδιου, η απώλεια οικίας ή εργασίας, μια φυσική καταστροφή και πολλά άλλα γεγονότα τα οποία θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε οι περισσότεροι στην πορεία της ζωής μας, μαζί με τα παιδιά μας.

Όπως είδαμε και σε προηγούμενο κείμενο, η ικανότητα των παιδιών να επεξεργαστούν ένα τραυματικό γεγονός, είναι σε άμεση συνάρτηση με την ηλικία τους.

Τα παιδιά επεξεργάζονται τα τραυματικά γεγονότα στον δικό τους ρυθμό. Εμείς ως γονείς χρειάζεται να είμαστε διαθέσιμοι για να συζητήσουμε εκτενέστερα αυτό που συνέβη, πιθανά περισσότερες από μία φορές, καθώς το ενδιαφέρον του παιδιού για το τραυματικό συμβάν και οι απορίες και οι ερωτήσεις του, μπορεί να αλλάζουν με τον πάροδο του χρόνου.

Να θυμάστε ότι τα παιδιά που αντιμετώπισαν δυσκολίες πριν από το τραυματικό γεγονός, όπως συναισθηματικά προβλήματα ή έκθεση σε προηγούμενο τραύμα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευάλωτα.

Εάν ανησυχείτε για το παιδί σας ή εάν τα συναισθηματικά ή/και συμπεριφορικά προβλήματα παραμένουν για περισσότερες από έξι εβδομάδες, συμβουλευτείτε έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας.

Διαβάστε επίσης